Thursday, June 2, 2011

fuhhh lama x ber bloggin..

after a long silence (which aku dgn mangkuk [cub] tu dah ok laa) i decided to spill something here..FYI, i'm listening to justin bieber-down to earth (xyah nak kutuk aku dgr lagu ni ok)..lagu ni buat aku mengingatkan seberapa memori yg sangat pedih dah sedih. OK, i'm not gonna talk about any fancy love anymore..rite now i'm speakin bout a real pain in the ass which my first time losing (i mean it's real) someone in my closest family. in short, lagu ni mengingatkan aku time aku kat kolej..lepas abis kelas time tu..aku perasan ada org call aku time dlm kelas..tp aku buat bodo je..(dlm kelas woi focuslah)..aku tgk mak aku misscall. aku x pikir apa2 time tu..mybe tanya khabar kot (which pelik gak la jarang kot dia nak call aku tanya khabar) hahaha..hummmm..the saddest part...aku terima mesej dr kakak aku..ayat dia pendek tp cukup buat air mata aku keluar time tu gak depan org ramai. aku baca 3,4 kali mesej tu..aku mcm x percaya..hati aku jantung aku berdegup laju..hati aku x keruan..aku xtau nak buat apa..nak menjerit ada, nak terduduk pun ada.."ngah, anak kakak meninggal dlm perut." air mata aku menitis, aku cube tahan. first person aku bgtau, aree (roomate aku) yg kebetulan ada kat situ..aku pun x ingat apa aku ckp kat dia time tu..tp aku tau aku blah trus gi kl..jumpe kakak aku kat hospital. I was the first person jumpe dia kat hospital..she was alone dgn mata bengkak duduk kat sofa tunggu nak register masuk ward. dr jauh tgk kakak aku, aku dah sebak..aku cube utk x menangis..sbb aku nak cube comfortkan dia..(tp hampeh)..aku jalan straight pegi kat dia dgn hati yg hampa..dia nampak aku dgn muke yg sedih gile..and sadis..dia trus panggil aku and peluk aku trus menangis..that was my first time tgk kakak yg aku syg gile dlm keadaan yg sgt sedih..the baby inside her belly was her first child which would be my first niece. aku x sangka selama ni aku duk kira bulan hari..siap kire bile dia expect to give birth for that new coming member..aku sedih..sepanjang dlm krete aku driving pi kl..dlm jam truk tu..aku menangis x terkata..aku sedih..aku br brangan nak celebrate raya tahun ni dgn anak buah aku..hummm, org kate xde rezeki..yg paling sedih, kakak aku n husband dia..i love both of you. plz be strong..i'll always be with u kakak..no matter how worst the fight we had..mcm mana kakak marah angah (sbb aku nakal)..i love always and so much.. and now..3 bulan lebih dah berlalu..kalau anak dia ada lagi..msti skang ni dia dah lahirkan baby tu..aku just rasa sedih..aku tau kakak aku mesti rasa sedih lg..kak, angah will always love you. be strong k! until the last day of my life i will always be with you..you're my idol..luv u!

No comments:

Post a Comment